Offerte digitaal ondertekenen

Je hebt van ons een email met een offerte ontvangen. We vinden het fijn wanneer je deze digitaal ondertekent. Hiermee zeg je eigenlijk hetzelfde als bij een gewone handtekening. Namelijk dat de inhoud van de offerte klopt en dat je akkoord gaat. Hoe gaat dit in zijn werk?
De offerte-pdf digitaal ondertekenen in vier stappen
Je kunt de offerte-pdf eenvoudig ondertekenen met het programma Adobe Acrobat Reader DC. Dit gratis programma gebruik je normaal om pdf documenten te lezen. Staat dit nog niet op je pc? Download het dan. In het blauwe kader leggen we uit hoe dit werkt. U ondertekent de offerte in vier makkelijke stappen:

  • Stap 1: Openen
  • Stap 2: Ondertekenen
  • Stap 3: Opslaan
  • Stap 4: Versturen

 

Programma downloaden

Download hier Adobe Acrobat Reader DC. Je gaat naar de website van Adobe.

Doorloop de installatie:

  • Selecteer de juiste versie. Het programma zal je besturingssysteem proberen te herkennen.
    ‘Optionele aanbiedingen’ (extra software) downloaden bevelen wij niet aan.
  • Klik op de knop Nu installeren.
  • Het downloaden van het installatiebestand start en verschijnt onder in beeld. Dubbelklik op dit bestand.
  • Wanneer de pc vraagt of Adobe Systems wijzigingen mag aanbrengen aan je systeem? Klik dan op Ja.
  • Wanneer de installatie voltooid is, klik je op Voltooien. De automatisch geopende webpagina van adobe kun je sluiten.
  • Via het startmenu of de snelkoppeling op je bureaublad kun je nu de Reader opstarten.

Stap 1: Openen

Via de mail open je de offerte. Opent de offerte niet standaard in het juiste programma dan moet je het pdf bestand eerst opslaan op je computer. Nadat je de offerte-pdf in Adobe Acrobat Reader DC hebt geopend kun je starten met het ondertekenen.

Stap 2: Ondertekenen

  • Klik op het pictogram van een vulpen in de werkbalk. Je kunt ook Gereedschappen Invullen en ondertekenen kiezen of Invullen en ondertekenen in het rechterdeelvenster.
  • Klik op Invullen en ondertekenen.
  • Klik op Ondertekenen, bovenin het scherm.
    Als je voor het eerst ondertekent, wordt het deelvenster ‘Handtekening of Initialen’ weergegeven. Er zijn nu drie opties. Kies de soort handtekening die je wilt toevoegen. Je kunt een handtekening “Tekenen” of  een “Afbeelding” invoegen.

    1. Klik bovenin op Tekenen. Houd de linkermuisknop ingedrukt en sleep zoals u uw handtekening zou schrijven. Klik eventueel op ‘Wissen’ als je het opnieuw wilt proberen.
    2. Klik op Afbeelding om een eerder bewaarde afbeelding van een handtekening in te voegen. Navigeer door de mappen en dubbelklik op het bestand dat je wilt gebruiken.
  • Klik op Handtekening.
  • Klik op Toepassen.
  • Er verschijnt een soort stempel van je handtekening in beeld. Ga naar de laatste pagina in de offerte, waar onderaan jouw naam staat en ‘voor akkoord’. Klik op die plek. Je handtekening staat nu in de pdf.
  • Vindt u dit lastig? Neem dan contact op met de verkoopadviseur, die helpt u graag verder.

Stap 3: Opslaan

Ben je nog niet helemaal tevreden?

  • Pas eventueel de grootte van de handtekening aan door op de blauwe cirkel te klikken en te slepen.
  • Verplaatsen kan ook: klik dan midden in de afbeelding en sleep.
  • De handtekening toch verwijderen? Klik erop en klik daarna op het pictogram van een prullenbak.

Wat kun je nog meer digitaal invullen?

  • De datum door op de stippelbalk te klikken.
  • Aankruisen van meer- of minderprijzen. Klik op het bolletje ja of nee en er komt een vinkje.

Helemaal tevreden?

  • Kies dan via het menu Bestand, opslaan als en geef het bestand een naam en plek op je pc.

 

Stap 4: Versturen

Beantwoord de email van Bohaco en voeg jouw ondertekende offerte-pdf toe als bijlage.

Digitaal ondertekenen is niet alleen gemakkelijk en snel, het bespaart ook een berg papier! Door alle offertes digitaal te ondertekenen en te bewaren zorgen we er samen voor dat we meters minder papier verbruiken. Ontvangt u uw Bohaco offerte toch liever per post op papier? Geen probleem, ook dat kan!